Onze strategie

Ons verhaal is het verhaal van de mobiliteitsbranche. Al 60 jaar zijn we een vertrouwd partner en werkgever in de mobiliteitsbranche. En nog altijd staat het belang van mobiliteitsbedrijven bij Bovemij voorop. Om onze achterban te helpen om succesvol te ondernemen, investeren we continu in passende en aantrekkelijke producten en diensten. Door onze opgebouwde kennis en ervaring hebben wij inzichten die niemand in Nederland heeft. Inzichten waarmee we zowel de mobiliteitsbranche als de consument vooruithelpen.

Die inzichten hebben ertoe geleid dat Bovemij in 2023 haar strategie verder heeft vernieuwd. Wij gaan ons volledig richten op verzekeringen (Bovemij en ENRA), garanties (Autotrust) en datadiensten (RDC). Hierin heeft Bovemij al een sterke marktpositie. Tegelijkertijd gaan we de dienstverlening aan klanten voor deze productgroepen verder verbeteren en digitaliseren. Bovemij versnelt hiermee de aangescherpte focus die het in 2022 al inzette. Daarmee neemt Bovemij definitief afscheid van haar platformstrategie, waarin de digitale platforms viaBOVAG.nl en viaBovemij.nl leidend waren.

Een van de consequenties van de nieuwe strategie is dat Bovemij stopt met het beheer en de financiering van leaseactiviteiten door autobedrijven. Met deze keuzes speelt Bovemij in op de veranderingen in de Nederlandse mobiliteitsbranche en de financiële resultaten die onder druk staan. Een duidelijke focus stelt ons in staat om met meer slagkracht te groeien in de markten waar we al een goede uitgangspositie hebben en op die manier onze klanten beter te bedienen. Dat betekent ook dat viaBOVAG.nl verder gaat als zelfstandige scale-up en dat viaBovemij.nl wordt opgenomen in de 'mijn Bovemij'-omgeving.