'MijnOndernemersportaal.nl helpt onze klanten om succesvol te kunnen ondernemen!’

Dag Renate en Eva, hoe is het met jullie?
Renate: ‘Heel goed. Hier zit een erg tevreden opdrachtgever.‘
Eva: ‘En daar ben ik dan weer blij mee. We hebben een mooi traject achter de rug, dat heeft geleid tot een heel mooie eerste versie van het portaal. En het wordt alleen nog maar mooier!’

Kunnen jullie uitleggen wat mijnOndernemersportaal.nl is? Wat kunnen onze klanten ermee?
Eva: ‘MijnOndernemersportaal.nl is dé ingang voor de mobiliteitsondernemer om zaken met ons te doen. Het helpt onze zakelijke klanten om succesvol te kunnen ondernemen.’
Renate: ‘Aan de ene kant biedt MijnOndernemersportaal.nl een moderne mijn-omgeving. Klanten kunnen daar bijvoorbeeld schades melden en kentekens aan- en afmelden. En aan de andere kant biedt het portaal kansen. Door middel van onze data kunnen we onze klanten voor een minimale prijs veel toegevoegde waarde bieden.’

Wat is de mooiste functie van mijnOndernemersportaal.nl?
Renate: ‘Het mooiste voorbeeld vind ik dat we met een hoge mate van zekerheid kunnen voorspellen welke klant  wanneer toe is aan wat voor soort nieuwe auto. Dat is toch gaaf? Het enige wat het bedrijf nog hoeft te doen is even contact opnemen met zijn klant.’
Eva: ‘Een andere mooie optie vind ik dat we onze ondernemers laten zien wat hun APK-marktaandeel is én waar in hun directe omgeving de grootste potentie aanwezig is om het APK-marktaandeel te vergroten. Zo krijgen zij nog beter inzicht in hun business en kunnen zij daarop anticiperen.’
Renate: ‘Met onze dochter RDC hebben we de data én de mensen die daar mooie dingen van kunnen maken – natuurlijk allemaal binnen de regels die daarmee te maken hebben. Zo krijg je mooie voorbeelden van hoe we onze klanten echt vooruit helpen!’

Hoe is mijnOndernemersportaal.nl bij onze klanten gevallen?
Renate: ‘De markt lijkt het nog niet helemaal te geloven. MijnOndernemersportaal.nl biedt een mega-potentieel, maar dat potentieel wordt nog niet ten volste benut. Het gebruik blijft dan ook nog wat achter bij onze verwachtingen. Maar we zijn ervan overtuigd dat dat bijtrekt!’
Eva: ‘We staan voor de uitdaging ervoor te zorgen dat dat potentieel nog beter bij onze klanten overkomt. Dat zij inzien dat het portaal hen veel meerwaarde biedt. Dat kost nog wel wat tijd, maar daar hebben we dan ook rekening mee gehouden.’

Hoe kijken jullie terug op het eerste jaar mijnOndernemersportaal.nl?
Renate: ‘Supergoed. Het is echt een intensief project geweest, maar iedereen lacht nog!  Veel enthousiaste mensen vanuit verschillende onderdelen van ons bedrijf zijn samen met klanten aan de slag gegaan en tot dit resultaat gekomen. De optelsom van alle losse talenten heeft ervoor gezorgd dat we binnen tijd en binnen budget echt al iets moois op hebben geleverd. Met mijnOndernemersportaal.nl creeren we nieuwe kansen: door onze krachten te bundelen, ontstaat creativiteit en ligt de wereld voor ons open. Dat is best wel knap.’
Eva: ‘Het mooiste vind ik dat we klanten zo intensief betrokken hebben; we hebben echt naar hen geluisterd. Zij hebben ervoor gezorgd dat het portaal er heel anders uitziet dan wanneer we het zonder hen ontworpen zouden hebben.’
Renate: ‘We hebben samen van niets iets gemaakt, en dat in relatief korte tijd. We vinden soms wel eens van onszelf dat we niet flexibel zijn, maar hiermee bewijzen we dat we dat wel zijn. En dit project heeft ook opgeleverd dat collega’s meer en meer vanuit de klant denken. Dit project draagt bij aan één Bovemij. Want we zijn veel meer dan een verzekeringsbedrijf; we zijn echt aan het innoveren!’

Vast niet alles zal soepel verlopen zijn, toch?
Renate: ‘Klopt. We hebben relatief veel werk gehad aan het proces achter onze inlogprocedure met Mobi-ID. Het grote voordeel is dat mensen die gebruik maken van Mobi-ID in één keer in kunnen loggen in al hun applicaties, dus belangrijk genoeg om daar toch aan vast te houden. Veel ondernemers blijken daar toch nog moeite mee te hebben. We moeten dan ook goed kijken naar de vereenvoudiging van het administratieve proces. Dat moet mijns inziens echt nog beter.’

En nu? Wat zijn de volgende te nemen stappen?
Eva: ‘Dit is de MVP: het Minimal Viable Product. We zijn dus nog lang niet klaar; we blijven constant doorontwikkelen. Elke twee weken leveren we iets nieuws op. En de ideeën om het portaal nog beter te maken blijven maar komen. Mensen hebben het omarmd, zijn erbij betrokken. Samen met de branche pakken we die doorontwikkeling nu op. De branche bepaalt waar zij behoefte aan heeft. Want het is een portaal van en voor de branche. Ik ben ervan overtuigd dat mijnOndernemersportaal.nl op termijn deel uitmaakt van de dagelijkse business van onze klanten.’

Wat is het vergezicht met mijnOndernemersportaal.nl?
Renate: ‘Wat als dit nou toch gewoon de startpagina van de mobiliteitsondernemer wordt, van waaruit hij over al naar toe kan? En dat hij van daaruit zijn business kan doen? Hoe mooi zou dat zijn!’