BOVAG

Koers

Allereerst is hier een welgemeende felicitatie op zijn plaats voor Bovemij en alle Bovemij-medewerkers, want Bovemij is inmiddels zestig jaar een bedrijf ván en vóór de branche. Een bedrijf dat de ondernemers in de branche vooruit wil helpen, precies zoals BOVAG bij de oprichting, zes decennia geleden, voor ogen stond.

2023 was ook het jaar dat Bovemij zijn strategie aanscherpte. Bovemij gaat zich volledig richten op verzekeringen, garanties en datadiensten. Daarin is Bovemij van oudsher sterk. BOVAG begrijpt die strategiewijziging. De nieuwe strategie is een logische en de nieuwe focus zal ook beter begrepen worden door de BOVAG-ondernemers, en dus de klanten van Bovemij.

Aan het begin van het jaar was er nog de hoop op een veel beter jaar, maar toen de halfjaarcijfers tegenvielen, heeft de Raad van Bestuur onder leiding van RvB-voorzitter Hans Coffeng terecht en effectief ingegrepen door te versimpelen en te versoberen. Als BOVAG steunen wij de strategiewijziging dan ook. Ik wens Bovemij veel succes met deze nieuwe koers en ik heb alle vertrouwen in de Raad van Bestuur en diens hernieuwde aanpak.

In 2023 heeft ook BOVAG zijn koers verlegd. De focus van BOVAG komt de komende jaren te liggen op: Verduurzaming, Veiligheid, Betrouwbaarheid en Toekomstbestendigheid. En om die nieuwe koers inhoud te geven, hebben we Bovemij als partner hard nodig. Het een staat los van het ander, maar het geeft aan dat beide organisaties scherp aan de wind varen en niet blind willen en kunnen zijn voor de tekenen des tijds.

Han ten Broeke
Algemeen voorzitter BOVAG