Tot slot

Gezien de ontwikkeling van de schadelast was het een moeilijk jaar voor Bovemij waarbij voor het tweede achtereenvolgende jaar een verlies moet worden gepresenteerd. De Raad van Commissarissen complimenteert de Raad van Bestuur met de keuzes om de strategie aan te scherpen met focus op de kernproposities verzekeringen, garanties en data. Deze keuzes heeft het vertrouwen van de commissarissen als ook de stakeholders.

De Raad van Commissarissen wil in het bijzonder haar dank uitspreken voor de medewerkers van Bovemij. Er wordt veel van iedereen gevraagd om naast het toekomstbestendig maken van de organisatie ook de focus te hebben voor de huidige dienstverlening. Met waardering kijken we naar de loyaliteit en inzet van de medewerkers in deze tijd waarin aan Bovemij verder wordt gebouwd.

We zijn tevreden met de mogelijkheid die afgelopen jaar is geboden met het uitkeren van een incidenteel dividend in het kader van het zestigjarig bestaan van Bovemij. Uiteraard neemt dit niet de problematiek weg van de beperkte verhandelbaarheid op de markt en het opnieuw niet kunnen uitkeren van regulier dividend gebaseerd op het resultaat van Bovemij.

Samen vooruit is en blijft het credo; het onderstreept het belang om gezamenlijk op te treden met onze stakeholders. We zien uit naar de samenwerking in 2024 vanuit een gemeenschappelijk belang.