Interviews met directeuren

Linn Musters (Verzekeringen)

“Hoe ik terugkijk op 2023? Het eerste waar ik aan denk is aan onze nieuwe manier van samenwerken met elkaar. Die is zo veel fijner, rustiger en effectiever geworden. Niet dat we daarvoor niet samenwerkten, hoor. Maar we hebben onze verzekeringstak zo ingericht dat deze de gehele verzekeringsketen beslaat. Van commercie tot Tech & Change, van verzekeringstechniek tot Data & Analytics; we opereren als één team.”

“Tweewekelijks komen we bij elkaar om ons verzekeringsbedrijf naar een volgend niveau te brengen. Multidisciplinair en kijkend naar de complete klantketen. Dat zorgt voor energie. We weten goed van elkaar wat er speelt. En bij iedere verandering die we doorvoeren, kunnen we gebruikmaken van ieders kennis en perspectief. Dat geeft rust en vertrouwen in de keuzes die je maakt. En zorgt voor heldere prioriteiten en betere resultaten. Bovendien, en dat vind ik heel waardevol, maakt dit het werk ook veel leuker.”

“Natuurlijk weten we dat Bovemij voor uitdagingen staat, en dat de urgentie om goede resultaten te behalen groot is. Maar onze verscherpte strategie en slagvaardige samenwerking zorgen ook voor focus: we weten wat ons te doen staat. We hebben een plan. Een uitdaging zoals deze helpt gewoonweg in kiezen.”

“Onlangs hadden we een sessie met klanten. Dan merk je weer dat we een naam hebben opgebouwd in al die jaren. We zijn een nichespeler, we zijn er voor de mobiliteitsbranche. We kennen de sector. En onze klanten kennen ons. Door dicht op de klant te blijven zitten, kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren. We zijn in gesprek met elkaar, onze klanten geven tips, over de complexer wordende sector, en hoe wij het onze klanten makkelijker kunnen maken. Geweldig toch? Ze komen naar ons toe, maken er speciaal tijd voor vrij. Dat vind ik zo mooi.”

Frouwke Herder (Autotrust)

“Waar zijn we goed in? Welke meerwaarde bieden we aan onze klanten? En, wat kan er nog beter? Afgelopen jaar hebben we, voor het eerst sinds de drie jaar dat we onder de paraplu van Bovemij vallen, een gedegen en doortimmerd strategisch plan gemaakt voor de toekomst. Daar ben ik heel trots op. Daarvoor dachten we uiteraard ook goed na over onze koers, met succes, want we maken al een aantal jaar een mooie groei door, maar als organisatie waren we nog een stuk jonger. Als scale-up heb je gewoonweg een kortere horizon.”

“Ik ben niet alleen trots op het resultaat maar vooral ook op de manier waarop het plan tot stand is gekomen: samen. De kracht van het plan is dat het écht van onszelf is, door alle medewerkers gedragen en doorleefd. We hebben hiermee echt een professionaliseringsslag gemaakt. Dat moet ook: Autotrust is één van de drie pijlers van de nieuwe strategie van Bovemij.”

“Door goed na te denken over je organisatie kom je tot allerlei nuttige inzichten. Een van de grootste eyeopeners vond ik wel ons marktpotentieel. We bieden onze klanten een waardevol assortiment aan garantieproducten. Maar er is nog veel marktaandeel te winnen.. We hoeven de vernieuwing dus niet te zoeken in allerlei sexy innovaties en proposities, het is zaak ons potentieel te benutten in de dingen die we al doen en die we kunnen als de allerbeste. Dat gaan we de komende jaren laten zien!”

  

Derk Wagelaar (RDC)

“RDC heeft een rijke historie op het gebied van automotive data. Toen RDC in 1967 werd opgericht waren er nog maar weinig bedrijven bezig met data. In de meer dan 55 jaar historie hebben wij veel data-ervaring en -kennis opgebouwd. We hebben een loyaal klantenbestand. Bovendien zijn de marges op onze producten goed. Er ligt hierdoor een solide basis van waaruit we een stap voorwaarts kunnen zetten.”

“Ik ben daarom blij dat we een van de drie strategische pijlers zijn geworden van Bovemij. Dat ligt in lijn met de ontwikkelingen voor de komende jaren, waarin het belang van data steeds evidenter wordt.”

“Er zijn in het verleden beperkte vernieuwingen doorgevoerd en productinvesteringen gedaan. Wij hebben in 2023 een nieuw cloud dataplatform geïmplementeerd, voor RDC en de andere onderdelen van Bovemij. Dat vind ik een mooi hoogtepunt, want dit platform is een strategisch en technisch fundament voor de toekomst van Bovemij.”

“Ik werk sinds september 2023 voor RDC. Dus ik kan niet over het hele jaar terugkijken. Maar wat ik in die korte tijd al wel heb gemerkt: er is hier zó veel kennis in huis. En we hebben een gemotiveerd team. Er wordt nog wel eens gemakkelijk gedacht en gesproken over data en het belang ervan. Maar wij doen het gewoon, hier, in het echt.”