Vooruitblik

Bovemij heeft een uitdagend jaar achter de rug. Maar ook een jaar waarin we duidelijke en doeltreffende maatregelen hebben genomen om komend jaar het tij te keren, om ook de volgende 60 jaar relevant te blijven als de partner voor de mobiliteitsbranche. We richten ons komende jaar sterk op rendementsverbetering.

Met onze nieuwe strategie en daarmee de focus op onze kernactiviteiten verwachten we in 2024 ons been op financieel vlak weer bij te trekken. De executie van onze nieuwe bedrijfsstrategie zal komend jaar waarschijnlijk nog niet direct leiden tot operationele winsten voor al onze drie bedrijfsonderdelen, maar we leggen hier komend jaar wél een stevig fundament voor. Door de decentrale aansturing kunnen de directeuren van de onderdelen korter op de bal zitten. Ook de gedecentraliseerde commerciële binnen- en buitendienst moet ervoor zorgen dat accuraat op nieuwe kansen kan worden ingespeeld. Bij Verzekeringen loopt een versnellingsprogramma dat eraan bij moet dragen dat we een moderne verzekeraar worden met hoogwaardige dienstverlening waar het leuk is om te werken.

We verwachten dat onze dienstverlening in 2024 weer volledig op orde is. Dat wil zeggen dat onze klanten op ons kunnen rekenen. Digitaal waar dat kan, en persoonlijk waar dat nodig en wenselijk is. Van onze investeringen in digitalisering gaan wij, én onze klanten, de komende jaren de vruchten plukken.

De marktomstandigheden blijven uitdagend, ook het komende jaar. Ook zullen we alles op alles moeten zetten om in de krappe arbeidsmarkt de juiste mensen voor de juiste plek te vinden. Dat vraagt om actieve werving van nieuw personeel. Aan de andere kant zal 2024 voor een aantal van onze medewerkers ook in het teken staan van afscheid. Zo gaan de medewerkers van Financieringen ons verlaten. Op dat vlak wordt 2024 een moeilijke periode, waarin we aandacht besteden aan de gevoeligheden die bij deze beweging horen. Tegelijkertijd zullen we blijven investeren in onze bedrijfscultuur. En nemen we maatregelen om ziekteverzuim te beperken, of liever, te voorkomen.

Tot slot, we blijven mooie dingen doen. De energie die we kregen door de activiteiten in het kader van ons jubileum, proberen we ook komend jaar vast te houden. Naast het bieden van relevante verzekeringsproducten voor onze klanten geven we ruimte aan initiatieven die maatschappelijke en/of duurzame waardecreatie op lange termijn toevoegen én bijdragen aan het versterken van onze Bovemij-cultuur.