Onze strategie

Bij Bovemij Group staat groei voor de komende jaren centraal als antwoord op de resultaten. Na de aanscherping van de strategie eind 2023, met focus op verzekeringen, garanties en datadiensten, zijn we eind 2024 gestart met een nieuw meerjarenplan. Hierin benutten we onze sterke merken en uitgebreide expertise optimaal. Het nieuwe meerjarenplan voor 2025–2029 helpt ons de toekomst vorm te geven en zorgt voor duurzame groei. Dit plan zorgt dat Bovemij Group klaar is voor de uitdagingen en kansen die de komende jaren met zich meebrengen.

Duurzame en verantwoorde groei 

Binnen Bovemij Group vormen risicobewustzijn en eigen verantwoordelijkheid de kern van onze groeistrategie. We streven naar duurzame groei door onze doelstellingen te realiseren binnen vooraf vastgestelde, verstandige risicokaders. Dit betekent dat elke business unit – Bovemij Verzekeringen, ENRA, Autotrust en RDC – niet alleen haar eigen winst en verlies beheert, maar ook een cruciale rol speelt in het beheersen van risico’s.
Deze aanpak stimuleert een cultuur waarin iedere unit zorgvuldig afweegt welke risico’s zij neemt en hoe deze te beperken. Door verantwoorde beslissingen te nemen en risico’s actief te beheren, dragen de business units bij aan een efficiënter gebruik van middelen en een stabiele, duurzame groei. Tegelijkertijd zorgen maatregelen, zoals premieverhogingen en andere financiële optimalisaties ervoor dat de totale financiële positie en solvabiliteit van de organisatie wordt verbeterd.

Focus op digitalisering en innovatie 

Investeringen in moderne technologieën en automatisering staan centraal. Het vervangen van verouderde systemen en verbeteren van de digitalisering, bespaart de groep kosten. Dit leidt ook tot een verhoogde klanttevredenheid en een verbeterde beheersing. 

"Onze ambitie is helder: tegen 2029 willen wij een sterke, winstgevende marktleider zijn in verzekeringen, garanties en datadiensten binnen de mobiliteitsbranche."

Kostenoptimalisatie en efficiëntie 

Om de financiële basis te versterken, voert Bovemij Group kostenbesparende maatregelen door. Efficiënter werken en het elimineren van niet-waarde toevoegende activiteiten dragen bij aan een gezonde en winstgevende groei. Tevens wordt de organisatie geoptimaliseerd en wordt de inzet van externe krachten verminderd. 

Investeren in medewerkers 

Medewerkers zijn de sleutel tot succes. De groep investeert in goede arbeidsvoorwaarden, werkplezier en opleidingsmogelijkheden. Het welzijn van medewerkers wordt verbeterd om een gemotiveerd en betrokken team te waarborgen dat bijdraagt aan de gezamenlijke doelstellingen. 

Klantgerichtheid als speerpunt 

Bovemij Group richt zich op het verbeteren van producten en diensten. Innovaties zoals een vernieuwde garagepolis, verbeterde telefonische bereikbaarheid en snellere afhandeling van klantvragen door automatisering en self-service oplossingen maken het voor klanten gemakkelijker en efficiënter. 

Onze strategie in 1 beeld