Vooruitblik

In 2025 bouwt Bovemij Group voort op het in 2024 gelegde fundament door gerichte stappen te zetten op diverse strategische gebieden. Een belangrijke pijler is de investering in digitalisering. Door deze focus optimaliseert Bovemij Group de dienstverlening, waardoor efficiënter gewerkt kan worden en de gebruikservaring voor klanten verbetert. Dit leidt uiteindelijk tot het verbeteren van rendement en een hogere klanttevredenheid.

Daarnaast start Bovemij Group in 2025 met de voorbereidingen voor het groepstoezicht, dat vanaf 1 januari 2026 ingaat. Deze stap versterkt de samenhang en het toezicht binnen de gehele organisatie.

Bovemij Verzekeringen en ENRA werken gezamenlijk aan de optimalisatie van de verzekeringsproducten. Daarbij worden diverse maatregelen getroffen, zoals het aanpassen van premies om de bruto premies te verhogen, het verlagen van de operationele kosten en het reduceren van de schadelast. Deze inspanningen zijn gericht op het verbeteren van zowel het rendement als de solvabiliteit. Bovendien zal het afgesloten quota share-contract bijdragen aan een verdere versterking van de solvabiliteitspositie.

Een verdere uitbreiding van de garantiediensten bij Autotrust vormt een ander belangrijk onderdeel voor 2025. Dit zorgt ervoor dat klanten een uitgebreider aanbod hebben en beter beschermd zijn tegen diverse risico’s, wat de waardepropositie versterkt en de klantloyaliteit vergroot.

Voor RDC wordt 2025 een jaar van modernisering. Niet alleen op het vlak van data en marktinformatie categorieën, maar ook op nieuwe innovatieve diensten. Een nieuwe website en actievere aanwezigheid binnen de branche, zorgt voor een verhoogde zichtbaarheid.

Halverwege 2024 is viaBOVAG.nl als zelfstandige scale-up verdergegaan als mobiliteitsplatform van en voor BOVAG-bedrijven naar de consument, waarop auto’s, fietsen, motorfietsen en campers te vinden zijn. Bovemij Group en BOVAG zijn als steunende en gelijke aandeelhouders betrokken gebleven.

Het investeren in medewerkers blijft een centraal aandachtspunt en de krappe arbeidsmarkt is ook in 2025 wederom uitdagend. Goede arbeidsvoorwaarden en uitgebreide opleidingsprogramma’s om de vaardigheden en kennis van het personeel te vergroten hebben veel aandacht. Dit draagt niet alleen bij aan de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en hun tevredenheid, maar ook aan de algehele prestaties en klanttevredenheid binnen de organisatie. Daarnaast zal in 2025 het programma InFlow een impact hebben op Bovemij Group door een gewijzigde structuur en nieuwe kennis en competenties. Hiervoor zal in het eerste helft van 2025 een adviesaanvraag bij de OR worden ingediend. De impact op het aantal fte’s zal beperkt zijn.

Verder zal Bovemij Group de efficiëntie van de bedrijfsvoering optimaliseren door processen beter te beheersen. Dit leidt tot hogere operationele efficiëntie, kostenbesparingen en een snellere dienstverlening. Door de vorig jaar ingezette decentrale aansturing van de business units en merken wordt ondernemerschap gestimuleerd en kan er snel en effectief op nieuwe kansen worden ingespeeld. Deze optimalisatie bestaat uit het verbeteren van processen en inzetten van bestaande tooling. Bovemij Group zal geen grote investeringen doen en hiervoor is derhalve ook geen aanvullende financiering voor nodig.

De belangrijke stap voor 2025 is dat Bovemij Group zich positioneert als een sterke en winstgevende marktleider binnen de sector van verzekeringen, garanties en datadiensten voor mobiliteitsbedrijven. Door de genoemde stappen te zetten, verwachten we een succesvol jaar vol groei, waarbij zowel de marktpositie als de financiële prestaties aanzienlijk worden versterkt.

Bovemij Group kijkt uit naar een jaar waarin de strategische investeringen en organisatorische verbeteringen die in 2024 zijn ingezet, zullen bijdragen aan duurzame groei, verbeterde solvabiliteit en een nog betere dienstverlening aan haar klanten.