Onze strategie: Vertrouwen versterkt de verbinding

Het is de ambitie van Bovemij om samen met de branche het meest betrouwbare mobiliteitsplatform van Nederland te bouwen. Een platform dat de mobiliteitsbedrijven, onze klanten zoveel als mogelijk ondersteunt bij het zakendoen in deze digitale wereld. Een platform dat de mobiliteitsbedrijven en de mobiliteitsconsumenten verbindt met als gemeenschappelijke kracht van vertrouwen door betrouwbaarheid.

Het BOVAG-merk levert al 90 jaar een duidelijke meerwaarde op het gebied van betrouwbaarheid en wordt positief beoordeeld door consumenten. Samen met de mobiliteitsbranche en BOVAG willen wij het consumentenvertrouwen vergroten. Én dat vertrouwen ook waar maken. Dat doen we met behulp van transparantie vooraf én garantie achteraf. Want daarin zijn wij als branche uniek. Zo komen branche en consument dichter bij elkaar.

Bovemij heeft een unieke positie: al bijna 60 jaar zijn wij betrokken bij de branche. Alles wat we doen, doen we met en voor mobiliteitsbedrijven. Met onze verzekeringen beschermen we hen tegen risico’s. Én we laten onze klanten groeien, met onze financieringen en data-oplossingen. Dat doen we goed. Maar deze nieuwe tijd met zijn nieuwe uitdagingen vraagt om nieuwe oplossingen.

Wij bieden die nieuwe oplossingen. Door onze kennis en ervaring hebben wij namelijk inzichten die niemand in Nederland heeft. Inzichten waarmee we zowel branche als consument vooruit helpen. Dat doen we met onze twee platforms: viaBOVAG.nl en viaBovemij.nl. Op viaBOVAG.nl kunnen consumenten terecht met al hun mobiliteitsvragen. De vertrouwde antwoorden op die vragen geven we samen met onze ondernemers, voor wie we viaBovemij.nl opzetten. Daar kunnen zij terecht voor alle vertrouwde Bovemijdiensten.

Door viaBOVAG.nl en viaBovemij.nl met elkaar te verbinden, verbinden we de 10.000 mobiliteitsbedrijven met de 10 miljoen consumenten. Als we dit goed doen, hebben we als branche de sleutel naar de harten en de hoofden van de consument. En komen we als Bovemij met oplossingen die ondernemers helpen nóg succesvoller te ondernemen. Samen met onze klanten zorgen we er zo voor dat de consument met een vertrouwd gevoel zaken met hen kan doen. Want vertrouwen versterkt de verbinding.

ViaBOVAG.nl is als brancheplatform uitstekend gepositioneerd om de positie van de branche als betrouwbare en persoonlijke mobiliteitspartner van de mobiliteitsconsument te kunnen claimen. ViaBOVAG.nl functioneert als verbinder, niet als producent of leverancier. Om deze strategie te kunnen realiseren is het unieke gebruik van data - en met name data-intelligentie - cruciaal. Samen beschikken we over alle vormen van relevante data die nodig zijn. Denk aan consumentendata, mobiliteitsdata en retaildata. Het goed inzetten en combineren van deze verschillende vormen van mobiliteitsdata is dan ook een van de belangrijkste strategische routes van Bovemij, voortbouwend op de jarenlange expertise die is opgedaan in de verschillende onderdelen van het bedrijf, in het bijzonder bij RDC. De kracht en de toegevoegde waarde zit in de verbindingen. Het netwerk is daarbij de versneller.

Afgelopen jaar zetten we grote stappen die zorgden voor nog meer focus en samenwerking. Zo startten we met een transformatieprogramma, dat bestaat uit de volgende onderdelen: 

  • Bouwen van de digitale organisatie

  • Opschalen viaBOVAG.nl

  • Opschalen viaBovemij.nl

  • Neerzetten Data Platform

  • Digitalisering Bedrijfsonderdelen

  • Neerzetten Technology Platform

We verkochten ons bedrijfsonderdeel Bovemij Services B.V.(hierna: FlexCom4), omdat de dienstverlening van FlexCom4 (verzuimreductie in de uitzendbranche) geen directe verbinding had met onze missie om mobiliteitsbedrijven succesvol te helpen ondernemen. We zijn blij de medewerkers van FlexCom4 onder te kunnen brengen bij Qare, dat hen een goede toekomst kan bieden.

Ook verkochten we de Belgische tak van RDC (inMotiv), aan EvoBel. Belangrijkste reden daarvoor is dat de RDC-producten door verschillen in behoefte en wetgeving niet 1-op-1 kunnen worden neergezet in België, waardoor de synergie-effecten minder groot waren dan gehoopt. Daarbij zetten we met onze platformstrategie nu natuurlijk vol in op de Nederlandse markt.

Per 1 januari 2021 namen we Autotrust over. Autotrust is in Nederland marktleider op het gebied van (verlengde) garanties en onderhoudsabonnementen voor nieuwe en gebruikte personenauto's. De overname van Autotrust biedt ons de mogelijkheid om onze klanten een bredere en volledigere garantiepropositie aan te bieden en is erg belangrijk voor onze belofte over transparantie en garantie.

Het is een uitdagende reis. We zijn al goed op weg. En we gaan door, vol gas! Soms met piepende banden, soms juist kalm aan om eens rond te kijken naar wat er om ons heen te zien is.