Onze strategie: Vertrouwen versterkt de verbinding

Bovemij heeft een unieke positie: al bijna 60 jaar zijn wij betrokken bij de mobiliteitsbranche. Alles wat we doen, doen we met en voor mobiliteitsbedrijven. We helpen hen succesvol ondernemen. Met onze verzekeringen beschermen we hen tegen risico’s. Én we laten onze klanten groeien, met onze financieringen, data-oplossingen en platforms.

We helpen onze klanten op praktisch en strategisch gebied: ondernemers kunnen op alle gebieden bij ons aankloppen voor hulp, precies op maat. Want wij snappen hun zorgen en delen hun passie. We helpen ze hun zaken perfect te regelen en helpen ze in te spelen op de veranderende behoeftes van de klant. Zodat de ondernemers kunnen doen waar ze het beste in zijn.

Maar deze nieuwe tijd brengt nieuwe uitdagingen met zich mee: online speelt een nog altijd steeds grotere rol in het aankoopproces van consumenten, duurzaamheid speelt een steeds grotere rol en er vindt concentratie in het mobiliteitsnetwerk plaats. Om onze achterban te kunnen blijven steunen, investeren we in nieuwe oplossingen.

Bovemij heeft alles in huis om die nieuwe oplossingen te kunnen bieden. Door onze kennis en ervaring hebben wij inzichten die niemand in Nederland heeft. Inzichten waarmee we zowel de mobiliteitsbranche als de consument vooruit helpen. De oplossingen die we daardoor in huis hebben, bieden we aan op onze twee platforms: viaBOVAG.nl en viaBovemij.nl.

Het consumentenplatform viaBOVAG.nl is de helpende hand van rijdend Nederland. Consumenten worden via viaBOVAG.nl naar het mobiliteitsbedrijf gebracht. Op viaBovemij.nl vinden onze zakelijke klanten binnenkort integraal onze huidige dienstverlening en producten.

Aan de achterkant verbinden we die twee platforms aan elkaar, waardoor er een samenwerking tussen beide ontstaat. Concreet voorbeeld is de Autoveiling, waarmee we in oktober 2021 viaBovemij.nl lanceerden. Consumenten verkopen hun occasion op viaBOVAG.nl en vervolgens organiseren we op viaBovemij.nl een veiling waar autobedrijven op die auto’s kunnen bieden. Zo helpen we zowel de consument als de mobiliteitsbedrijven en zorgen we ervoor dat auto's die anders uit de branche zouden verdwijnen weer beschikbaar gesteld worden aan BOVAG-bedrijven.

De nieuwe diensten op onze platforms viaBovemij.nl en viaBOVAG.nl vormen een waardevolle aanvulling en doorontwikkeling op het huidige offline en online productenportfolio. De ontwikkelingen gaan snel. En dus willen wij bij Bovemij ook snel. Er verandert dan ook veel. Wat niet verandert, is dat wij van en vóór de branche zijn. Nog altijd helpen we mobiliteitsbedrijven succesvol te ondernemen. En daar blijven we voor gaan. Samen vooruit!

Verbetering huidige producten en dienstverlening 

Naast de grote stappen die we op digitaal gebied zetten, zetten we die ook op het gebied van de continue verbetering van onze huidige dienstverlening en producten. Onze centraal georganiseerde buitendienstadviseurs zijn iedere dag op pad om te weten hoe het met onze klanten gaat. Zij houden voeling met wat er in de markt leeft en brengen vervolgens de buitenwereld naar binnen. We zijn daarnaast gestart met een business-development-traject dat ervoor zal zorgen dat we samen met de branche de juiste producten met een hoge snelheid kunnen implementeren. Zo sluit alles wat we binnen Bovemij doen aan op de uitdagingen waar de mobiliteitsbranche voor staat.

Businesstransformatie

Om onze digitale strategie te realiseren dient de organisatie aangepast te worden en het fundament om een aantal plekken vernieuwd te worden. Want waar bij Bovemij eerder de producten en diensten centraal stonden, ligt de focus nu op de wensen en eisen van onze (zakelijke en particuliere) klanten. Uitgangspunt daarbij is dat we dat doen als één Bovemij: alle elementen die we in ons bedrijf hebben, brengen we samen in de platforms. Dat vraagt dat we steeds beter met elkaar en met onze klanten moeten samenwerken.

Het vooruitzicht

Door de stappen die we zetten, zullen we nog meer toegevoegde waarde aan onze klanten kunnen leveren zonder daarbij ons DNA te verliezen: wij zijn en blijven er voor en door de mobiliteitsbranche. We worden een bedrijf dat nog sneller en slagvaardiger kan inspelen op nieuwe ontwikkelingen. En een organisatie waar medewerkers nog meer kansen krijgen.

Het is een uitdagende reis. We zijn al goed op weg. En we gaan door, vol gas! Soms met piepende banden, soms juist kalm aan om eens rond te kijken naar wat er om ons heen te zien is.