Onze organisatie

Sinds 1 januari 2022 maken we binnen Bovemij onderscheid tussen bedrijfsonderdelen die producten en diensten leveren en ondersteunende bedrijfsonderdelen die dat niet doen. De ondersteunende diensten zorgen ervoor dat we onze kernactiviteiten zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Schematisch ziet dat er als volgt uit:

Onze kernactiviteiten

Verzekeringen

In 1963 zijn we opgericht als de bedrijfsverzekeraar van BOVAG: de BOvag VErzekeringsMaatschappIJ. Daarnaast bieden we tegenwoordig ook verzekeringen voor de ondernemer en hun werknemers, en consumentenverzekeringen (voor de klanten van onze B2B-klanten). Bovemij-dochter ENRA is marktleider in fietsverzekeringen in Nederland en ook groot in Duitsland.

Financieringen

Onze pijler Financieringen helpt haar klanten door samen met hen een leasemaatschappij op te zetten, die te financieren en ook de volledige operatie en administratie af te handelen.

Garanties

Onze dochter Autotrust is in Nederland marktleider op het gebied van (verlengde) garanties en onderhoudsabonnementen voor nieuwe en gebruikte personenauto's. Dienstverlening die zeer waardevol is voor onze klanten in het kader van wettelijke en aanvullende garantie en ook voor het bewerkstelligen van onze strategie.

viaBovemij.nl

viaBovemij.nl is een platform in ontwikkeling waar je als mobiliteitsbedrijf in de nabije toekomst alles regelt op het gebied van inkoop en verkoop van auto's, aftersales, risicobescherming (verzekeringen en garanties) en financiële producten. Klanten vinden daar niet alleen hun B2B-dienstverlening, maar ook nieuwe digitale mogelijkheden om hun efficiëntie te verhogen en hun kosten te verlagen.

Op dit moment is op viaBovemij.nl al de veiling te vinden, waar voertuigen die ingekocht zijn op viaBOVAG.nl geveild worden aan BOVAG-leden. Voor een kleine groeiende klantengroep zijn ook de functionaliteiten voorraadbeheer en adverteren beschikbaar; in de tweede helft van 2023 zullen die functionaliteiten voor alle huidige klanten van ons Occasion Beheer Systeem beschikbaar zijn.

viaBOVAG.nl

viaBOVAG.nl is het mobiliteitsplatform van en voor BOVAG-bedrijven naar de consument, waarop tegenwoordig niet alleen auto’s, maar ook fietsen, motorfietsen en campers te vinden zijn. Het platform is een joint-venture van BOVAG en Bovemij en gebouwd op nadrukkelijk verzoek van BOVAG-leden, om niet afhankelijk te zijn van commerciële marktpartijen. viaBOVAG.nl is daarmee de helpende hand van rijdend Nederland; we spelen er in op consumententrends met als doel om de omzet van mobiliteitsbedrijven te verhogen.

Data & Analytics

Data & Analytics is verantwoordelijk voor alle data-oplossingen die we aan mobiliteitsbedrijven bieden. Deze data concentreren zich rondom mobiliteitsvoertuigen, mobiliteitsconsument en mobiliteitsbedrijven. Daarnaast ondersteunt het bedrijfsonderdeel andere bedrijfsonderdelen van Bovemij op het gebied van Data & Analytics. ​​​​​

Ondersteunende diensten

Commercie

Onze commerciële medewerkers en marketeers zijn verenigd in het bedrijfsonderdeel Commercie. Het is hun taak in te spelen op klantvragen, met heldere (totaal)proposities en herkenbare en op maat gesneden klantbediening. Vanuit één centraal loket zijn zij onze klanten met al hun expertise nóg beter van dienst.

Data & Analytics

Ons Data & Analytics-bedrijf is verantwoordelijk voor het datamanagement, het opbouwen en managen van het dataplatform, het ontsluiten van (externe) databronnen, het leveren van datadiensten en ontwikkeling en beheer van dataproducten.

Tech & Change

Het Tech & Change-bedrijf is verantwoordelijk voor de architectuur van onze informatiesystemen, voor ons change portfolio management, het leveren van technische infrastructuur en voor het leveren van delivery teams voor realisatie en beheer. Daarnaast is het Tech & Change-bedrijf verantwoordelijk voor de IT Governance, architectuur, informatiebeveiliging en security.

Interne diensten

Onze gecentraliseerde stafafdelingen HRM, Finance, Facilitaire Zaken en Communicatie zijn verantwoordelijk voor de ondersteuning van alle diensten.